The style of Victoria Beckham.


(Images from Net-a-porter)

A costo di essere impopolare, secondo me Victoria Beckham ha stile. E non solo nei suoi look, ma soprattutto come designer.
La sua borsa, la sua shoulder bag in pelle e nabuk è andata letteralmente a ruba in una sola ora sul sito di NET-A-PORTER.  2050 euro per una borsa strutturata, geometrica, senza morbidezza. Assomiglia ad una di quelle borse che si possono trovare nell’armadio delle nostre mamme, fatte di pelle, con il bottone a clip anteriore, tracolla media. E’ il giusto compromesso tra la modernità e una strizzatina d’occhio agli anni sessanta. Devo dire che apprezzo molto la sua interpretazione dell’eleganza in generale, trovo che sia un vezzo produrre solo vestiti cocktail e nessun pantalone, anche se questo può essere una scelta difficile da conciliare con l’everyday look. Ma la distinzione è sempre una gran cosa. E anche i vestiti, cari miei, sono dei gran abiti. Sottolineano al massimo la femminilità accentuando i punti chiave della silhouette. Di quanti abiti è possibile dire la stessa cosa?

It could be unpopular but, in my opinion, Victoria Beckham is really stylish. Not only in her looks, but mainly as designer.
Her leather and nubuck shoulder bag was sold out in just one hour on the site NET-A-PORTER. 2050 euro for a structured, geometric, with no softness bag. It looks like one of those bags easy to find in our mother’s closet: leather, anterior clip botton, medium shoulder belt. It’s the right compromise between modernity and a wink at the sixties. I’ve to say I really appreciate her general interpretation of elegance, I think is a quirk producing just cocktail dresses and any pant, even if this could be a very difficult choice, hardly compatible with the everyday look.  But the distinction is always a great thing. And the dresses, my dear, are memorable. They underline femininity and accentuate silhouette’s key points. How many dresses have you seen with these qualities?

, , ,

  1. #1 by Rano on January 13, 2011 - 7:56 am

    Buongiorno carissima! Anche io son daccordo con te, lei ha stile, è sempre molto elegante e sobria…la cara Victoria! =) Grazie di questo aggiornamento!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: